Офіційний сайт Стрийської ЗШ I-ІІІ ступенів №7
Вітаємо на оновленому сайті школи
м. Стрий вул. Коллеси, 12
(03245)-5-20-52 ДИРЕКТОР (03245)-7-12-96 БУХГАЛТЕРІЯ
school7-str@ukr.net

Офіційний сайт Стрийської ЗШ I-ІІІ ступенів №7

Вітаємо на оновленому сайті школи
МЕНЮ

2021-2022 навчальний рік

Лист МОН від 16.07.2021 № 1/9-362 “Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок””

 

Законодавча та нормативно-правова база щодо запобігання та протидії булынгу,

 дискримінації, проявам агресії, антисоціальної поведінки, насильства.

Законодавчі та нормативно-правові документи щодо запобігання та протидії насильства:

Закон України «Про охорону дитинства»;

Закон України «Про попередження насильства в сім’ї»;

Закон України Про запобігання та протидію домашньому насильству від 07.12.2017 №2229-VІІІ

Закон України «Про захист суспільної моралі»;

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"   від 18 грудня 2018 року

Наказ Міністерства соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 19.08.2014 №564/836/945/577 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення»;

Наказ Міністерства освіти і науки України від 26 лютого 2020 року №293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію боулінгу (цькуванню) в закладах освіти»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 20 березня 2020 року №420 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26 лютого 2020 року №293"

Лист Міністерства освіти і науки України від 28.10.2014 № 1/9-557 «Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладів та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей».

Лист Міністерства освіти і науки України від 18.05.2018 №1/11-5480

Лист Міністерства освіти і науки України від 30.10.2018 №1/9-656

Лист Міністерства освіти і науки України від 29.01.2019 №1/11 - 881

Лист Міністерства освіти і науки України «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок» від 27.06.2019 №1/9 - 414

Лист Міністерства освіти і науки України від 20 березня 2020 року №6/480-20 "Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти".

Лист Управління освіти і науки облдержадміністрації "Про затвердження наказу Міністерства освіти і науки України від 28 грудня 2019 року № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»" завантажити NMO-1646

Лист Міністерства освіти і науки України "Про роз’яснення щодо застосування наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646" завантажити 1_9-207

STOP! БУЛІНГ

Булінг (від анг. to bull – переслідувати) – небажана агресивна поведінка дітей шкільного віку, яка призводить до цькування дитини іншою дитиною або групою дітей з метою приниження, залякування та демонстрації сили.

                                                                         Поради батькам і педагогам.                                                                               

                  Як зрозуміти, що ваша дитина піддається булінгу

      Якщо зовнішніх проявів немає або вони неоднозначні, зверніть увагу на дев'ять найпоширеніших ознак:

1. У дитини мало або взагалі немає друзів, з якими вона проводить час.

2. Боїться ходити до школи або брати участь у заходах з однолітками (гуртки, спорт).

3. Ходить до школи довгим «нелогічним» шляхом.

4. Втрачає інтерес до навчання або раптом починає погано вчитися.

5. Приходить додому сумна, похмура, зі сльозами.

6. Постійно відмовляється йти до школи, посилаючись на головний біль, біль у животі, погане самопочуття.

7. Має розлади сну або часті погані сни.

8. Втрачає апетит, проявляє тривожність, страждає від низької самооцінки.

9. Якщо дитину шантажують у школі, вона може почати просити додаткові гроші на кишенькові витрати, щоб відкупитися від агресора.

Як допомогти дитині, якщо вона піддається булінгу?

 Інколи діти стають жертвами булінгуВони соромляться про це говорити і часто звинувачують себеМожуть відчувати себе безпорадними та  вважатищо з ними щось не такПридивіться до поведінки та настрою своєї дитиниЯкщо ви помітили ознаки тогощо вона стала жертвою булінгу:

1. У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з дитиною.

2. Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити.

3. Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто.

4. Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними.

5. Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по декілька разів, допитуючись.

6. Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися після уроків тощо).

7. Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/однокласника.

8. Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо ви запропонуєте свій варіант. Це допоможе розробити спільну стратегію змін.

9. Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до школи.

10. Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу.

11. Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися у школі: до шкільного психолога, вчителів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей.

12. Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. Рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога.

13. Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.

14. Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку.

                                                     Пам’ятайте: ваша мета припинити насильство, а не покарати винних! Не варто забувати, що всі сторони потребують деякого часу, щоб скорегувати свою поведінку.

Як допомогти дитині, якщо вона виявилася агресором? Дитині, яка булить інших, увага та допомога потрібна не менше, ніж тій, яка страждає від булінгу.

1. Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що "всі так роблять", або "він заслуговує на це".

2. Уважно вислухайте дитину і зосередьтеся на пошуку фактів, а не на своїх припущеннях.

3. Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як "хлопчики завжди будуть хлопчиками" або "глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти і цілком природна частина дитинства".

4. Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться: цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування, висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки, псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести.

5. Діти, які булять, заперечують це так довго, як тільки можуть. Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників.

6. Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину зупинити насильство.

7. Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з учителями, щоб упевнитись — дитина намагається змінити ситуацію.

8. Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення.

9. Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини.

10. Агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми вашої дитини та розлади поведінки. Порадьтеся зі шкільним чи дитячим психологом.

                                       Як батькам і школі запобігти булінгу?

Швидка та доречна реакція дорослих (батьків і вчителів) на ситуацію булінгу повертає дітям відчуття безпеки та захищеності, демонструє, що насилля не прийнятне. Саме тому, як тільки ви побачили або дізналися про булінг:

1. Негайно втручайтесь та зупиняйте насилля — булінг не можна ігнорувати.

2. Зберігайте спокій та будьте делікатними, не примушуйте дітей публічно говорити на важкі для них теми. Краще вести розмову наодинці, або в малих групах.

3. Уникайте слів жертва чи агресор — це призводить до стигматизації.

4. Не намагайтеся ставати на чийсь бік або викликати відчуття провини до того, хто потерпає від булінгу. Так ви закріплюєте поведінку жертви.

5. Пояснюйте, які саме дії є насиллям і чому їх необхідно припинити.

6. Не вимагайте публічних вибачень. Це може загострити ситуацію.

7. Допоможіть дітям зрозуміти, що таке булінг і як протистояти йому безпечно.

8. Спілкуйтеся з дітьми. Прислухайтеся до них. Знайте їхніх друзів, запитуйте про школу, розумійте їхні проблеми.

9. Заохочуйте дітей робити те, що вони люблять. Інтереси і хобі можуть підвищити довіру, допомогти дітям здружитися і попередити схильність до булінгу.

10. Показуйте приклад ставлення до інших із добротою та повагою.


ПЛАН ЗАХОДІВ,

СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ    ТА   ПРОТИДІЮ

БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)ВСШ на 2021-2022 н.р.

№ з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

             Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

1

Підготовка наказу «Про деякі питання організації виховного процесу у 2021-2022 н.р. щодо формування у дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок».

Останній тиждень серпня

Директор школи

Білинський Я.Б.

2

Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): педагогічний персонал; · технічний персонал.

Серпень-Вересень

Заступник директора, психолог школи

3

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційної скриньки для повідомлень про випадки булінгу (цькування)

Вересень

Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 1-11 класів

4

Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти

Вересень

Відповідальний за роботу сайту школи Яцишин Р.Т.

5

Підготовка банера з нормативними документами з профілактики булінга (цькування) в освітньому середовищі для педагогів, школярів і батьків.

Жовтень

Заступник директора, учнівське самоврядування школи

7

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів з вивчення учнівського колективу; · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей.

Листопад

Заступник директора, психолог,зав. бібліотекою

8

Підготовка тематичних буклетів за участю старшокласників

Січень

Вч. Правознавства, психолог

9

Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування)

Листопад

Заступник директора

10

Інформаційна акція для старшокласників «НІ! Булінгу в школі»

Грудень

Педагог-організатор, учнівське самоврядування.

11

Виступ на загальношкільних батьківських зборах щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Лютий

Директор школи Білинський Я.Б., психолог школи.

  Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти

1

Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування

Протягом року

Заступник директора

2

Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу

За результатами кожної чверті

Заступник директора, психолог

3

Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій

Протягом навчального року

Практичний психолог, соціальний педагог

Робота з учнями

1

Проведення тренінгів для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Протягом навчального року

Практичний психолог, класні керівники

2

Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають»

березень

Класні керівники 1-4 класів

3

Тиждень толерантності

Лютий

Класні керівники 1-11 класів

4

День відкритих дверей у шкільного психолога

Листопад, квітень

Практичний психолог

5

Імітаційна гра для учнів середніх і старших класів «Розкажи про насильство»

Грудень

Вч. Правознавства, класні керівники 5-11 класів

6

Конкурс плакатів проти насильства «Шкільному боулінгу – ні!»

Березень

Вч. Образотворчого мистецтва

7

Години відвертого спілкування:

«Ми всі різні, ми всі однакові» 1-4 класи

«Як довіряти та бути вдячним тому, хто поруч» 5-9 класи

«Кібербулінг. Який він?» 9-11 класи

«Ти знаєш, що ти людина?» 1-11 класи

Листопад

Січень

Березень

Квітень

Травень

Класні керівники 1-11 класів

8

Акція «10 днів без насильства»

Грудень

Класні крівники 1-11 класів

Педагог-організатор, учнівське самоврядування

                 Робота з батьками

1

Тематичні зустрічі з батьківською громадськістю

Протягом року

Адміністрація школи

2

Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей,

Жовтень

Заступник директора, психолог школи

3

Тематичні зустрічі з батьківською громадськістю в класах

Протягом року

Класні керівники 1-11 класів

4

Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми

Протягом навчального року

Практичний психолог, класні керівник 1-11 класів

5

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

1 раз на місяць

Заступник директора, вч.правознавства.

6

Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності

2 рази на рік

Адміністрація закладу, колектив закладу

7

Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі

Грудень

Практичний психолог

8

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Січень

Класні керівники 1-11 класів

9

Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів

Квітень

Практичний психолог, соціальний педагог

10

Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти

За потреби

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

                                     

Порядок реагування

на доведені випадки булінгу (цькування) у Стрийській ЗШ І-ІІІ ст.№7

(відповідно до листа МОНУ від 29.01.2019 №1/11-881 “Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування) від 18.12.2018 №2657-VIII“)

1.      В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії, створеної у закладі освіти з розгляду випадків булінгу, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

2.      Виконується рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

3.      Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

4.      Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування ).

5.      Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення та підлягають адміністративному стягненню:

   – Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян(850 та 1700 гривень відповідно)або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

   – Така ж поведінка,вчинена групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення,передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.

   – За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років,тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

   Порядок подання заяви проти булінгу

    у Стрийській СШ І-ІІІ ст. №7

відповідно до Закону України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», який набрав чинності 19.01.2019 року)

  1. Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.
    2. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у школі, зобов’язаний повідомити про це вчителя, вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти .
    3. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.
    4. Учасники освітнього процесу подають заяву керівнику закладу освіти про випадки боулінгу стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
    5. Керівник закладу освіти розглядає звернення у визначений законодавством термін та видає наказ про проведення розслідування.
    6. Для прийняття рішення за результатами розслідування  керівник закладу освіти створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає її засідання. До складу комісії входять директор школи, педагогічні працівники (у тому числі психолог), батьки постраждалого  та булера для прийняття рішення  за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.
    7. Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб від яких отримали інформацію.
    8. Якщо випадок цькування був одиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.
    9. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
    10. Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії
    11. Здобувач освіти або інший учасник освітнього процесу, який постраждав від боулінгу, може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда – Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.

                                                                                           

     2.                                                                                 ЗРАЗОК ЗАЯВИ

       

Директору   Стрийської ЗШ І-ІІІ ст. № 7

Білинському Я. Б.

ПІБ заявника (повністю), вчителя, учня класу, батька, матері

Домашня адреса:

___________________________________

Контактний телефон:

___________________________________

ЗАЯВА


Я, _____________________, інформую про випадок булінгу над учнем __________________________________________

з боку _______________________ або групи учнів:___________________ .

(Далі в довільній формі викладаються докладно всі обставини)

До заяви додаю фото- та відеоматеріали (за наявності).

Дата                                                                                                                                        Підпис

 

© 2021. Всі права захищено.